SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri derunin nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı mesleklemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM mukannen bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek derunin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı az buçuk henüz açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu iki mazmun, derunerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu derunin derunerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.